U sedmom ovogodišnjem izdanju FOTO UTORKA sinoć je u Fotoklubu Split gostovala fotografkinja i teoretičarka Sandra Vitaljić. Tema njenog predavanja bila je ”Etika fotografske reprezentacije”, odnosno uloga fotografije kao dominantnog medija današnjice u kreiranju i produbljivanju stereotipa i političkih narativa. Vitaljić se u predavanju dotakla teme ratne fotografije, s naglaskom na fotografije iz Domovinskog rata, ali i općenito modele fotografske reprezentacije Drugog – bilo da je riječ o osobama različite boje kože, seksualne orijentacije, nacionalnosti ili bilo kojeg oblika različitosti.

Sandra Vitaljić (Pula, 1972.) magistrirala je fotografiju na Akademiji za film i TV (FAMU) u Pragu, a na istom fakultetu doktorirala je iz područja povijesti i teorije fotografije. Na Kraljevskoj umjetničkoj akademiji u Stockholmu studirala je na post-magistarskim studijima Critical Images i The Photographic Artists Book. U svom umjetničkom radu usmjerena je na društvena pitanja i teme obiteljskog nasilja, imigracije, kolektivnog sjećanja i odnosa prema povijesti. U teorijskom i kustoskom radu bavi se ratnom fotografijom i etikom fotografske reprezentacije. Dobitnica je nekoliko nagrada. Objavila je knjige Neplodna tla, Rat slikama – Suvremena ratna fotografija i Up Close and Peronal: War in Croatia. Između 2004. i 2019. predavala je fotografiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu i sudjelovala u formiranju i afirmaciji Katedre za fotografiju. Živi i radi u Stockholmu.

Diskurzivni program FOTO UTORAK dio je ”Redovnog godišnjeg programa udruge Fotoklub Split za 2024.” koji se financira sredstvima Zaklade Kultura nova. Program je realiziran uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija RH.