U ovomjesečnom izadnju Foto utorka u Fotoklubu Split gostovala je viša kustosica Draženka Jalšić Ernečić s predavanjem ”Povijesni fotografski procesi i tehnike u suvremenoj umjetničkoj fotografiji”. Na predavanju su predstavljeni rani fotografski procesi i tehnike u suvremenoj fotografiji i umjetničkim praksama temeljenim na različitim fotografskim procesima i fotografskom prostupu umjetnosti. Predavanje s prezentacijom povijesnih primjera i recentne umjetničke fotgrafije stavilo je naglasak na važnost fotografske slike i različitih povijesnih fotografskih procesa kao živih umjetničkih tehnika. Na primjerima recentih umjetničkih fotografija autora koji svoje radove globalno predstavljaju na natječajima i festivalima širom svijeta (Npr. Paris Photo, Photo London, Foto Format, Photo Fest, Photolucida itd.)
 
”Povijesni fotografski procesi i tehnike u suvremenoj umjetničkoj fotografiji” predstavlja stotinjak primjera fotografskog materijala organiziranog u smislene sadržajne cjeline i pritom stavlja naglasak na umjetničku fotografiju u kontekstu vizualne kulture, trendova i kolekcioniranja te naglasila razliku između fotografije i fotografske slike. Naglasak je stavljen na sustavno praćenje recentne fotografske prakse i istraživanje suvremene umjetničke fotografije, od načina obrade pojedine fotografije do editiranja i sekcancioniranja fotografskih serija, albuma fotografija i foto knjiga. Predstavlje je pristup kustosa umjetničke fotografije kao posebne kustoske subspecijalizacije u kojoj je važno poznavanje povijesnih fotografskih procesa, tehnika umnožavanja i zaštite fotografija te poznavanje umjetničkih stilova i razdoblja u kojima je povijest umjetnosti naglašavala važnost fotografije i fotografskog eksperimenta što je utjecalo na poveznice i trendove u suvremenoj umjetničkoj fotografiji, odnosno suvremenoj umjetnosti.

DRAŽENKA JALŠIĆ ERNEČIĆ (Koprivnica, 1967.) povjesničarka umjetnosti, viša kustos Muzeja grada Koprivnice, kustos i urednica fotografije. Kao voditeljica muzejskih umjetničkih zbirki naglasak stavlja na grafički dizajn, fotografiju i tehnike umnožavanja. Piše članke, kritike, eseje i prikaze o fotografiji, antropologiji fotografije i vizualnoj komunikaciji.
 
O fotografiji objavljuje u stručnim i specijaliziranim časopisima, portalima i online izdanjima. Prikazi izložbi i mapa radova, eseji i citati članaka o fotografiji objavljeni su na specijaliziranim web stranicama i časopisima u Europi i Americi. Članica je međunarodnog žirija Photolucida Portland, Oregon i dopisna urednica dnevnog online fotografskog časopisa Lenscratch LA, Kalifornija koji povezuje regionalnu, nacionalnu i međunarodnu fotografsku zajednicu. Članica je žirija i kustos godišnjeg natječaja Kultura u fokusu, ULUPUH-ovih bijenala umjetničke fotografije Vizura i komercijalne fotografije ProART te ovogodišnjeg Split Foto Salona. Photolucida Critical Mass 2023. po drugi put je bira za članicu užeg izbornog žirija (2019., 2023.)
Članica je kustoske sekcije ULUPUH-a i Nadzornog odbora HMD-a.

Program je realiziran uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija RH i Grada Splita te je dio programa »Redovni godišnji program udruge Fotoklub Split« koji se financira iz sredstava podrške Zaklade Kultura nova.

FOTO: Žaklina Antonijević