U subotu, 12. travnja 2024., u organizaciji Fotokluba Split održan je tematski foto safari „Šopingmanija u 20. stoljeću“, posvećen razvoju potrošačke kulture i trgovine u Splitu kroz prošlo stoljeće. Turu su vodili turistička vodičica Gabrijela Terze i fotograf Feđa Klarić, a sudionici su kroz šetnju i fotografiju otkrivali trgovačke prostore koji su oblikovali gradsku svakodnevicu i kulturu.

Ruta je obuhvatila niz zanimljivih lokacija – od splitske Rive i Pazara, do Pjace, Krešimirove i Mihovilove širine, gdje su nekad djelovale kultne trgovine poput Bonačića, Bužančića, Mikačića i mnogih drugih. Prisjetili smo se gužvi pred dućanom „Jadran“ kad su stigli prvi šuškavci, redova za mandulate kod Kirigina, slastica iz radionice Svirčić, te dana kada se kupovalo „u Bužančića“ ili „kod Prehrane“.

Poseban naglasak stavljen je na robne kuće – od Maje, kao prve moderne robne kuće u Splitu, preko Prime, do Dalme i Koteksa, koje su u drugoj polovici 20. stoljeća bile simboli urbanizacije i socijalističkog optimizma. Fotografije ovih prostora, ali i razgovori o njihovu današnjem stanju, otvorili su pitanja očuvanja trgovačke arhitekture kao dijela kolektivne memorije grada.

Zanimljive priče podsjetile su nas legendarne splitske lokacije koje su nekoć bili središte društvenog života i oblikovale društvo kroz desetljeća.

Program Foto safari dio je ‘Redovnog godišnjeg programa udruge Fotoklub Split za 2025.’ koji se financira sredstvima Zaklade Kultura nova.