Ljubomir Garbin, istaknuti umjetnički fotograf iz Splita, rođen je 1911. godine u Gornjem Selu na Šolti. Njegov doprinos hrvatskoj fotografiji izuzetno je važan, ne samo kroz osobnu umjetničku karijeru, već i kroz njegov angažman unutar Fotokluba Split, gdje je bio ključna figura. Garbin je započeo svoju fotografske karijeru u obrtničkoj školi u Splitu, gdje je radio u atelijeru Petra i Jure Ruljančića. Prvu fotografiju objavio je 1938. u reviji Jugoslavenski turizam, a već 1940. godine izlagao je u Galićevu salonu.

Tijekom Drugog svjetskog rata, Garbin je bio aktivan na Visu i u El Shattu, a u Kairu i Aleksandriji je priredio izložbu fotografija posvećenih životu u zbjegu. Nakon rata, nastavio je raditi kao samostalni fotograf u Splitu i postao član Fotokluba Split. Garbin je bio među prvim članovima kluba koji je izlagao na II. međunarodnoj izložbi fotografije 1960. godine. Tijekom šezdesetih godina, Fotoklub Split bilježi prve samostalne izložbe svojih članova, uključujući i Garbina, koji je bio poznat po svojim splitskim motivima, aktovima, ženskim figurama i portretima. Među njegovim najpoznatijim radovima su serije Sa Peristila (1960) i Probuđeni tulipan (1965). Ljubomir Garbin objavljivao je svoje fotografije u brojnim domaćim i inozemnim časopisima, a njegove su se izložbe redovito mogla vidjeti na samostalnim izložbama u Splitu. Među najistaknutijim ciklusima koje je prikazao bile su Splitsko ljeto (1963., 1974.) i Naslijeđe u kamenu (1977, 1988). Osim tih samostalnih izložbi, sudjelovao je i na Splitskom salonu (1973., 1984.) te brojnim drugim domaćim i međunarodnim izložbama umjetničke fotografije.Osim toga, Garbin je bio istraživač fotografske tehnike, osobito foto-grafike, reljefne fotografije i solarizacije.



Jedan od njegovih značajnih trenutaka u umjetničkoj karijeri bio je 1974. godine, kada je Fotoklub Split organizirao niz važnih izložbi, uključujući i samostalnu izložbu Ljubomira Garbina. Tih godina, uz Garbina, u klubu su izlagali i drugi talentirani autori poput Joška Duplančića i Čedomira Butine. Garbin je bio ključna figura u drugoj generaciji fotografa Fotokluba Split, koja je počela preuzimati odgovorne funkcije unutar udruge. Kako povjesničarka umjetnosti Jasna Gluić ističe, prijelomna točka smjene generacija bila je 1977. godina, kada su nova imena poput Zvonimira Buljevića, Aljoše Krstulovića i Petra Vrankovića preuzela vodeće uloge u izložbenoj djelatnosti kluba, dok su tradicionalni majstori, poput Garbina, ostali aktivni u izložbama i kao mentori.

Posmrtna izložba Ljubomira Garbina priređena je 1987. godine u Splitu, a njegov rad i dalje ostaje izuzetno cijenjen. Godine 1992., Nacionalni muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu uvrstio je njegove fotografije u retrospektivnu izložbu Hrvatska fotografija od 1950. do danas, kojom se želio ukazati na važnost fotoklubova i njegovih članova u razvoju hrvatske fotografije.

Garbinov angažman u Fotoklubu Split i njegov pristup fotografiji oblikovali su ne samo splitsku, nego i hrvatsku fotografsku scenu. Kroz svoju umjetnost, ali i kroz svoju ulogu u klubu, Garbin je postavio visoke standarde za buduće generacije fotografa, čime je zauvijek ostavio trag u povijesti fotografije.