U prepunoj Galeriji fotografije Fotokluba Split sinoć je otvoreno četvrto izdanje prestižnog fotografskog salona – Split foto salon. 

Uvodno se okupljenima obratila predsjednica Fotokluba Split, Ana Žanko, koja je istaknula da Split foto salon polako, ali sigurno raste u ozbiljnu fotografsku manifestaciju čiji značaj prepoznaju ne samo autori iz Hrvatske i regije, nego i iz svih krajeva svijeta. Salon iz godine u godinu bilježi sve veći interes fotografa, a ovogodišnje izdanje oborilo je sve dosadašnje rekorde – pristigle su prijave 117 autora iz različitih dijelova Hrvatske i inozemstva.

Odluke o pobjednicima donio je stručni žiri u sastavu: dr. art. Svetislav Cvetković, Glorija Lizde i Jasmina Šarić, a proces je proveden anonimno i nepristrano.

Na izložbi u Galeriji fotografiji Fotokluba Split predstavljeno je 45 najuspješnijih radova, odnosno po 15 najboljih fotografija iz svake od kategorija: slobodna kolor, slobodna crno-bijela i tematska kategorija STREET – fotografije koje su od žirija dobile najviše ocjene te time zaslužile svoje mjesto među najboljima.

Predsjednik žirija, Svetislav Cvetković kazao je kako je Split foto salon i ove godine pokazao koliko fotografski natječaji mogu biti snažna platforma za vizualno izražavanje, promišljanje i dijalog između autora i publike. Proces žiriranja bio je zahtjevan – ne samo zbog velikog broja prijava, njih 1129, već i zbog raznolikosti pristupa, emocija i ideja koje su autori prenijeli kroz svoje radove. Sve su fotografije žiriju pristigle pod šiframa, a članovi žirija nisu međusobno komunicirali niti komentirali radove dok odluke nisu bile donesene kako bi se zadržala maksimalna objektivnost i neovisnost u prosudbi. Naglasio je da je kod odabira najboljih radova žiri nastojao prepoznati fotografije koje, ne samo da tehnički zadovoljavaju visoke standarde, već i one koje odišu autentičnošću, izražajnom snagom i idejom koja nadilazi formu. U fokusu nije bila samo forma ili estetika, već i priča koju fotografija nosi, osjećaj koji izaziva i sposobnost da pokrene promatrača na razmišljanje. Prednost je dana radovima koji u sebi uspješno spajaju sadržaj i formu, tehniku i emociju, koncept i realizaciju.

Na samom kraju večeri, izvršne direktorice festivala, Žaklina Antonijević i Brigita Ercegović, svečano su uručile nagrade i diplome laureatima u sve tri kategorije natječaja.

U kategoriji slobodna kolor (Open Color) sve tri nagrade pripale su istom autoru – ukrajinskom fotografu Yevhenu Kostiuku, čiji su radovi impresionirali žiri originalnim vizualnim pristupom i izraženom estetikom. Prvu nagradu osvojila je fotografija „P-opular&I-gnored“, drugu „Jump!“, a treću „Game geometry“. U istoj kategoriji pohvaljeni su: Jurica Galić Juka za fotografiju „Back to the Past“, Sonja Diklić za „Like a Bird“ i Alma Štrkljević za rad „Pejzaž tijela 3“.

U kategoriji slobodna crno-bijelo (Open Black & White) prva nagrada dodijeljena je Tini Cikojević za introspektivni i konceptualno snažan „Autoportret“. Drugo mjesto osvojio je Dražen Tirić za „Swimmer from the Drava River“, a treće Pavle Kovac za „U medresi“. Pohvaljeni su: Jurica Galić Juka („Rest“) te Marin Margeta za dva rada – „Tvornička jutra“ i „Done Deal“.

U kategoriji STREET, koja ove godine nosi poseban naglasak unutar Salona, prvo mjesto osvojio je Vedran Sminderovac za izvanredan ulični portret „Kauboj“. Drugu nagradu također je odnio Sminderovac za rad „Isijavanje“, dok je treću nagradu osvojio Dražen Tirić za „Tajik Flowers“. Pohvaljeni su: Silvija Butković („Zaustavljene“), Nadiia Kyssa („Paris“) i Marin Veraja („Stepenice djetinjstva“).

Izložba ostaje otvorena do 30. travnja.

Izložba je realizirana uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija RH i Grada Splita te je dio Redovnog godišnjeg programa udruge Fotoklub Split koji se financira sredstvima ‘Zaklade Kultura nova’.